כמה שלא נדבר על עד כמה מתנות לעובדים משמעותיות להצלחת הארגון – זה לא יהיה מספיק! מהעלאת המוטיבציה של הצוות, דרך הפחתת שיעור העזיבה ועד לחיזוק הקשר בין העובדים לבין המעסיקים והחיבור לארגון בכלל – למחווה הקטנה הזו יש יתרונות בילט-אין בשפע.
בשנה האחרונה, מאות אלפי עובדים קיבלו ביימי במתנה (יאי!), ואם חשבתן שזה משהו ששמור רק לאיוונטים כמו חגים וימי הולדת – Think again; לא חסרות הזדמנויות וסיבות לשמח עם מתנה! (וכן, יום השוקולד הבינ"ל זה לגמרי מאורע – תיכף נגיע לזה).
רגע לפני שנפרדים סופית מ-2024, קבלו את הסיכום השנתי של BUYME for Business עם כל המגמות והנתונים המעניינים על ביימי שנשלחו לעובדים בשנה שחלפה. אגב, סתם כדי לסבר את האוזן – היו למעלה מ-2 מיליון כאלו. 2,057,174 ליתר דיוק. אבל מה שנקרא, מי סופר? טוב, נו. אנחנו. 😉

כמה שווה מתנה לעובד בתחום העיסוק שלך? שווי מתנה ממוצע לפי תחום חברה
נכון פעם, בטקס מלכות היופי, היה את הרגע של הדיסקליימר לפני ההכרזה על הזוכה? "כולן יפות, כולן חכמות" וכיו"ב, שחלילה לא לרמוז על דופי באיכויותיה של המתמודדות? הרשו לנו לקחת השראה ולציין לפני הכל, שכשמדובר במתנות של ביימי – לא משנה מה הסוג או איזה תקציב על הפרק – כולן שוות, וכיפיות וראויות! אממה, אנחנו כאן כדי לספק מידע וג'וס כאחד, וזה בדיוק מה שנעשה.
אז – באילו תחומי עיסוק פינקו את העובדים בביימי בשווי גבוה במיוחד בשנה החולפת?
בראש הטבלה ניצבות פירמות עורכי הדין עם שווי ממוצע של 441.5 ₪ פר-ביימי. אחריהן, נמצאות חברות הסטארט אפ עם ביימי בשווי 386.4 ₪ בממוצע, ובמקום השלישי והמכובד, חברות מעולמות המדטק (MedTech) עם 343.7 ₪ בממוצע.

הנתונים הללו לא סתם עומדים בפני עצמם, אלא משקפים במידה מסוימת את הגישה של הארגונים בתחומים הללו לתרבות של אושר ארגוני; בסטארט אפים, חברות מעולמות החדשנות והטכנולוגיה, וחברות הנותנות ייעוץ ושירות, שמים יותר ויותר דגש על שביעות רצון העובדים – הן לשם הגברת המוטיבציה שלהם, והן לשם צמצום התחלופה (בינינו, מי בשוק לא נלחם על גיוס עובדים כשרוניים?). מעבר לכך, מדובר בסביבות עבודה שעשויות להיות מאד מסטריסות, וכשהתרבות הארגונית חיובית ושמה דגש על האושר של העובד, זה יכול להקל קצת על הלחץ.
מתי שולחים מתנות לעובדים? מגמות שליחת המתנות לפי חודשים
כפי שכבר ציינו, ב-2024 נשלחו לעובדים בארץ 2,057,174 (!) מתנות דרך ביימי.
הארגונים דאגו לפנק את העובדים לאורך כל השנה, אך באופן טבעי ומתבקש הפעילות הגבוהה ביותר נרשמה בתקופות החגים: 22.37% מהמתנות נשלחו לכבוד פסח (אפריל) ו-22.98% לכבוד ראש השנה (ספטמבר). אגב, מדובר במגמת עלייה לעומת 2023, אז נשלחו 18.48% (מרץ) ו-16.12% (ספטמבר) בהתאמה.
ואפרופו חגים – זוכרות שהזכרנו את יום השוקולד לפני כמה פסקאות? לפעמים יום בינלאומי כמו זה (שנשמע כמעט מומצא, אנחנו יודעים), הוא תירוץ נהדר שאפשר למנף כדי לעשות קצת שמח לצוות. אם אתן זקוקות להשראה ולרעיונות שיעזרו לכן לקדם את האושר הארגוני אצלכן במשרד, ממליצים בחום שתורידו את יומן האושר הארגוני של BUYME לעסקים. מדובר בתוסף שיציג לכן ביומן תאריכים לאורך כל השנה ששווה שתקחו בחשבון: חגים ומועדים מהארץ והעולם, ימים מיוחדים, המלצות לחגיגות האפי האוור ועוד מלא הזדמנויות לעשות כיף לעובדים בארגון.
וזה שיומן האושר הארגוני זמין עבורכן להורדה במתנה, כבר אמרנו?
עכשיו, בחזרה לנתונים. מהצצה נוספת, אפשר ללמוד על עלייה מסוימת בשליחת מתנות גם בחודשים חמימים, כנראה בעיקר לאור אירועים כמו פעילויות גיבוש וימי צוות שלרוב מתקיימים במהלכם.
אגב, בטח לא תופתעו לשמוע שאחת ממגמות העלייה היותר-משמעותיות נרשמה בגזרת מתנות שנשלחו על רקע "מילואים": ב-2024 נשלחו 79,169 מתנות לעובדים משרתי מילואים, זאת לעומת 50,632 מתנות ב-2023 ו-393 ב-2022. מיותר לציין שהשנה החולפת היתה מאתגרת במיוחד, ואנחנו שמחים לראות עד כמה נלקחה ללב התרומה של המילואימניקים. ובהזדמנות זו – תודה מכל הלב לכל כוחותינו 🙏 (גם לחברים הרבים מביימי שתרמו את חלקם).
איפה העובדים אוהבים לממש את המתנות שלהם?
אז אחד מהיתרונות הרבים של ביימי (היי, זה הבלוג שלנו כאן! מותר לנו מדי פעם ללחוץ skip על צניעות 😜), זה שהעובדים מקבלים את החופש לבחור איך לממש את המתנה שלהם מתוך כמות היסטרית של בתי עסק, שופינג, חוויות, סדנאות ועוד ועוד.
אז נתחיל עם קצת מספרים:
כמו ב-2023, גם ב-2024 קטגוריית האופנה מובילה עם 53.02% מהמימושים. לאחריה, בפער לא מבוטל, קטגוריית עיצוב הבית עם 19.44%, קטגוריית המזון עם 11.65% וקטגוריית הלידה שניצבת במקום הרביעי המכובד עם 4.70%

בהקשר זה חשוב לנו לציין: לא צריך להיות מומחה בשביל להניח שיש קשר בין אורח החיים בארץ, שעבר טלטלות רבות בשנה האחרונה, לבין הרגלי הצריכה והמימוש של העובדים שחיים פה. ובכל מקרה – קטונו מלנתח ולהסביר לעומק. אבל מה שכן, זיהינו מגמה חשובה ונוגעת ללב שאנחנו רוצים לחלוק איתכם, והיא בעולמות של נתינה. יותר ויותר ארגונים מעוניינים לתת לעובדים שלהם מתנה עם אקסטרה-משמעות, רצוי עם אוריינטציה ישראלית, מקומית – מה שאפשר בשביל לתמוך באוכלוסיות ובעלי עסקים שנפגעו על רקע המלחמה. מה למשל? מתנות וחוויות מעסקים של מילואימניקים, מבית היוצר של מפונים מהצפון ומהדרום, ממטה משפחות החטופים או אפילו מעסקים של משפחות שכולות – את כל אלו איגדנו יחד ל"BUYME עוטפים עסקים" ❤️
מה המגמות האלה מלמדות אותנו? מבט על שוק המתנות לעובדים
לצד המתנות שנתנו לעובדים בתזמונים הקלאסיים, כמו ימי הולדת וחגים, המצב בארץ בשנה החולפת הביא איתו עלייה משמעותית במתנות לעובדים ששבו משירות המילואים. בהסתכלות רחבה יותר, זה מתקשר גם למגמה שהולכת ונעשית נפוצה יותר ויותר בקרב ארגונים, של הצבת חזון של אושר ארגוני והנחלת תרבות ארגונית חיובית כאסטרטגיה. בארגונים הללו העובד לא נלקח כמובן מאליו, התרומה שלו זוכה להוקרה באופן שוטף, והקשר איתו מתוחזק תוך שימת לב ומתן דגש לאינדיבידואל שהוא. זה בא לידי ביטוי, בין היתר, גם במתנות מותאמות אישית 🎁
גם תרומה לקהילה היא מגמה שהתעצמה יותר מתמיד בשנה שחלפה – וזו רק ההתחלה! בהקשר זה, אנחנו שמחים לספר על שיתוף הפעולה חדש שלנו עם עמותת SMILE שמזהה מיזמים חברתיים חשובים ובעלי השפעה. במסגרת שיתוף הפעולה הזה, עובדי הארגון יוכלו לתרום (באופן מלא או חלקי) את הביימי שקיבלו במתנה לעמותה לבחירתם, והכל בתהליך פשוט ומהיר. תודו שאין מרגש כזה!